Hier vind je de meest gestelde vragen die ik vaak krijg naar aanleiding van mijn producten.
Veel vragen gaan over het personaliseren.

Het product gaat niet in het winkelmandje

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Staat er bij de keuzevelden een *, dan is dit veld verplicht en moet je dus een keuze te maken.
  • Je keuze krijgt bij het aanklikken een dikkere zwarte rand en je keuze komt in grijze tekst onder het keuzevak te staan. Komt er een dunnere rand omheen en er verschijnt geen tekst, dubbelklik dan op het vakje. Dit kan de oorzaak zijn als je mobiel besteld.

Pas als alle keuzes zijn aangevinkt krijg je een totaalprijs te zien en kan je je product in het winkel mandje plaatsten.

Lukt het met bovenstaande nog steeds niet? Gebruik dan de Whatsapp knop en ik help je zo snel mogelijk.

Levertijd:

Wat is de levertijd van de producten van Owned by?

De levertijd verschilt per product. Ik maak de producten is volgorde van gewenste levertijd. Ik maak elke product speciaal voor jou en heb geen voorraden. Op de productpagina staat bij eigenschappen de geschatte productietijd. Hou rekening met gemiddeld 5 werkdagen. Mijn werkdagen zijn dinsdag t/m donderdag en zaterdag. Bestel je je product op vrijdagmiddag? Dan ga ik er dinsdag mee aan de slag. Ik maak voornamelijk cadeaus en de productietijd hangt ook af van de hoeveelheid bestellingen om dat moment.

Let op: staat er geen gewenste levertijd bij je bestelling dan kan het dus misschien iets langer duren dan de geschatte productietijd. Ik probeer altijd mijn best te doen je product zo snel mogelijk te leveren.

Een uitgebreidere uitlag staat op de pagina levertijd

Mijn bestelling is een cadeau. Hoe weet ik of het op tijd geleverd wordt?

Is je bestelling een cadeau? Geef dan altijd aan wat de uiterlijke ontvangst datum moet zijn. Ook als het binnen de aangegeven productietijd op de productpagina staat. Wil je weten of een bepaalde leverdatum nog mogelijk is? Stuur dan een mail naar linda@ownedby.nl. Bestel je het ruim op tijd, dan kan het zijn dat je product vlak voor je gewenste levertijd wordt verstuurd als er veel cadeaus voor die tijd geleverd moeten worden.

Er is ook nog een mogelijk om je cadeau op te halen in Bussum.

Hoe worden de producten verzonden?

Je bestelling wordt met PostNL verstuurd. Je krijgt een melding als je pakket is verstuurd. Ze leveren in de meeste gevallen de volgende dag. Op het moment van versturen ontvang je een mail met een Track&Trace code.

Zorg er wel altijd voor dat het verzendadres klopt.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Elke bestelling wordt als een cadeau verpakt. Of het nu iets voor jezelf is of voor een ander. Het gaat in een kartonnen doosje met een onderhoudskaartje. Ook komt er een sticker met naam op de voorkant.

Ik laat het doosje altijd open zodat je zelf ook kan kijken hoe het geworden is voordat je het weggeeft.

Kunnen er meerdere cadeaus in één cadeaudoos?

Ja dat kan zeker. Geef dat aan bij opmerkingen als je af rekent.

Kan ik een cadeau rechtstreeks naar de ontvanger laten sturen door jou?

Dat is mogelijk. Je geeft dan het verzendadres van de ontvanger op i.p.v. die van jezelf. Ik verstuur geen facturen of pakbonnen mee. Ik richt het kaartje aan de ontvanger. Dus wil je nog een speciale tekst dan kan ik die voor je opschrijven. Vermeld deze dan bij opmerkingen als je betaalt.

Mijn brievenbuspakketje is niet geleverd

Het je een mail gehad met “afgeleverd” maar zit er nog niks in je brievenbus. Nadat je deze melding hebt gekregen heeft de postbezorger nog 6 dagen de tijd om het pakketje te bezorgen. Op dit moment worden de brievenbus pakketjes soms namelijk bezorgd door de postbode ipv van de pakketbezorger. Zij hebben geen scanner bij zich en daarom klopt de informatie niet altijd.

Geef het wel altijd aan als je bovenstaande meemaakt, want dan kan ik het ook in de gaten houden. Ik kan pas na 7 dagen een melding van vermissing maken. Tot die tijd stuur ik geen nieuw product.

Materialen:

Welke materialen worden er gebruikt?

Ik gebruik splitleer. Splitleer is zoals de naam al zegt “gesplitst leer”. Dit houdt in dat de bovenste laag, ook wel bekend als de nerflaag, van het leer wordt weggesneden. De runderhuid heeft een dikte van ongeveer 5 mm tot soms wel 10 mm heeft. Deze huid kan in 2 tot 3 lagen worden gesplitst, waarbij de nerflaag als het ware wordt geïsoleerd. Dit specifieke stukje nerfleer, wordt beschouwd als het beste van het splitleer. Het heeft een dichte structuur die de kans op beschadigingen of scheuren minimaliseert, en dat is waarom het nerfleer wordt genoemd. Het is niet alleen mooi, maar ook duurzaam, zij het met een prijskaartje. Mijn keuze is gevallen op dit leer met een dikte tussen de 2,4 en 2,6 mm, dat zorgt voor stevigheid, maar wat toch soepel is.

Je leest er meer over op de pagina materiaal.

Personalisatie:

Wat zijn de personalisatie mogelijkheden qua tekst?

Met een laser wordt de gewenste tekst in het leer gebrand. Je kan kiezen uit 4 verschillende lettertypes en tekens, namelijk strak, handgeschreven en klassiek en vet. Het formaat van de letters wordt aangepast aan het formaat van het product en de lengte van de tekst. Heb je daarin speciale wensen? Laat het dan weten bij opmerkingen.

LET OP: Zorg dat de spelling van je opgegeven tekst klopt, ik copy/paste de tekst uit je bestelling en check geen spelling. Ik ben niet verantwoordelijk voor verkeerd opgegeven teksten.

Ik weet niet zeker of mijn tekst past?

Stuur me even een mail met het product dat je wilt bestellen en de gewenste tekst. Dan kan ik kijken of het past. Heb je speciale wensen qua lettertype dan hoor ik het ook. Je kan ook een eigen tekstbestand maken en doorsturen.

Ik kom er niet uit op de website. Kan ik de bestelling ook via de mail doorgeven?

Omdat ik alles in mijn eentje maak doe ik dit liever niet. Dit betekent namelijk dat ik alles handmatig moet invoeren en nakijken. Hierdoor kan ik in tijdnood komen. Weet je niet hoe je iets in moet voeren? Stuur me dan je gewenste tekst door en ik zal je helpen dit op de juist manier in te vullen. Mocht blijken dat er een optie mist op de productpagina dan zal ik die zo snel mogelijk toevoegen. We kunnen ook nog telefonisch overleggen als het nodig is.

Ik kan me geen voorstelling maken hoe het eruit komt te zien. Kan je een voorbeeld maken?

In het geval van een kleurencombinatie kan je me altijd een appje sturen via de “Kan ik je helpen” knop. Het liefst tijdens werkuren (dinsdag tm donderdag en zaterdag tussen 10:00 en 15:30 uur, want dan kan ik de kleuren meteen fotograferen en doorsturen.

Wil je weten hoe een tekst er op het product uit komt te zien. Dan maak ik na dat je je bestelling hebt geplaatst 1 digitaal voorbeeld. 

Welke kleuren combinaties zijn er mogelijk?

Elk product kan naar wens worden samengesteld qua kleur. Dat betekent dat er heel veel verschillende kleuren combinaties mogelijk zijn. Je kan kiezen uit 28 verschillende kleuren leer. Sommige items bestaan uit meerdere delen en je kiest voor elk onderdeel een kleur. Dat kunnen dus ook allemaal dezelfde kleuren zijn.

Daarnaast kan je kiezen voor details die je cadeau uniek maken, zoals garen, elastiek en metaal.

In mijn atelier in Bussum heb ik een plek waar je verschillende kleuren kan combineren. Wil je dus de kleuren in het echt zien, laat dat dan weten dan zorg ik dat ik tijd voor je vrij maak.

 

Wat als ik niet weet welke kleuren combinatie het mooiste is?

Op de pagina kleurencombinatie tips heb ik een heel aantal combinaties voor je gemaakt. Wil je weten welke kleuren er mooi bij elkaar staan, dan kan je via de “Kan ik je helpen” button een appje sturen. Geef aan om welk product het gaat en welke kleuren je gecombineerd wilt zien. Het liefst tijdens openingstijden zodat ik meteen een foto kan sturen.

Ik zie zo veel en heb geen idee waar ik moet beginnen!

Ideeën nodig? Ik maak van bijna alle bestellingen foto’s, dus heb je een voorbeeld van een bepaalde kleuren combinatie of tekst nodig, stuur dan een mail naar linda@ownedby.nl Wil je iets meer advies, dan kan je natuurlijk op afspraak langs komen in mijn atelier of kunnen we een telefonische afspraak maken.

Product op maat

Ik maak geen producten op maat. Mijn collectie is wel te aan te passen met extra vaste opties of door opties weg te laten. Alleen tijdens de zomermaanden hou ik tijd vrij voor custom made opdrachten. Hou er rekening mee dat een nieuw product ontwikkelen tijd en materiaal kost, dus dat het altijd meer kost dan alleen het product zelf.

In welke kleur komt het logo of tekst?

Ik maak gebruik van een lasermachine. Die brand de bovenste laag van het (gekleurde) leer weg. Omdat het er in “gebrand” wordt is de tekst altijd donker van kleur. Hou hier dus rekening mee als je de kleur van het leer kiest. Op donkere kleuren is de tekst dus minder goed zichtbaar.

Notitieboek vulling:

Past elke notitieboek in de Owned by hoes?

Helaas verschillen de afmetingen van een A5 en A4 per merk en leverancier. Dit komt met name door de kaft. Ik heb altijd voldoende navulling op voorraad dus je kan je navulling altijd bij mij bestellen als je deze niet in de winkel kan vinden.

Waar kan ik navullingen voor de hoezen kopen?

Standaard wordt je notitieboek met inhoud geleverd. Als je wilt kan je meteen extra navullingen bijbestellen. Achteraf is dit ook nog mogelijk, maar dan worden er nog verzendkosten gerekend.

Betaalmogelijkheden:

Welke betaalmogelijkheden zijn er ?

Je kan via PayPal, iDeal en overmaking betalen. In het laatste geval maak ik je product pas als het geld gestort is. Er is dus alleen vooraf betalen mogelijk.

Verzorging

Hoe verzorg ik het leer?

Om zo lang mogelijk plezier te hebben van je product adviseer ik je het leer te verzorgen met een verzorgende spray en af en toe in te spuiten met een waterafstotende spray.

Heb je een lichte kleur leer? Dan haal je kleine vlekjes weg met een leerolie.

Al deze items zijn te koop in mijn webshop.

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn cadeau achteraf nog ruilen of retourneren?

Gepersonaliseerde items kunnen helaas niet meer geruild of retourneert worden. Staat er geen naam of tekst op, dan kan ik in overleg het item nog retour nemen. 

Relatie- en Personeelsgeschenken

Waarom betaal ik extra voor het uploaden van een logo?

Logo’s moet ik bewerken voordat ik ze kan laseren. Vaak moet ik meerdere proefjes maken voordat het eindresultaat goed is. Je betaalt daarom extra.

Kan ik ook grotere hoeveelheden bestellen?

Ja dan kan. Ik maak veel relatiegeschenken, zelfs wel tot 100 stuks per item. Deze moeten dan wel minimaal 4 weken van tevoren besteld worden. Is het voor de feestdagen. Begin dan in oktober al te vragen naar de mogelijkheden.

Is het mogelijk om dan een voorbeeld te bestellen?

Ik kan zeker een voorbeeld maken. Voor dit voorbeeld betaal je dan de gewone prijs zoals het in de webshop staat. Is het voorbeeld niet naar wens dan kan het, mits er geen naam of logo op staat retour gestuurd worden.

Hoe plaats ik een grote bestelling?

Bestellingen tot 10 stuks graag via de website bestellen. Als je een logo wilt dan hoef je deze maar eenmalig te uploaden en te betalen. Lukt dit niet dan kan je een mail sturen en dan maak ik een aparte factuur. Ook als het meer dan 10 stuks wordt. Kijk op de website op de desbetreffende productpagina welke personalisatie mogelijkheden er zijn en geef deze en het factuur/verzendadres door.

Kan ik ook een persoonlijk kerstgeschenk voor mijn relaties of personeel laten maken?

Heel leuk dat je iets persoonlijks wilt geven! Lees daarvoor ook de vorige vragen door. Wil je het in november of december geven hou dan wel rekening mee met een langere levertijd dan 4 weken voor grotere hoeveelheden dan 20 stuks. Ik adviseer je dan alvast in oktober te informeren naar de mogelijkheden.

Er zijn verschillende mogelijkheden voor een persoonlijk cadeau. Wil jij als gever bepalen hoe het er uit komt te zien (bijvoorbeeld items in de branding van het bedrijf) of wil je je medewerkers laten bepalen?

Meer weten over mogelijkheden?

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor relatiegeschenken? Stuur dan een mailtje met je vraag naar linda@ownedby.nl of maak een afspraak in mijn atelier in Bussum.

Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.