CREATE YOUR OWN...

BLOG 4

Ik kijk weer naar de toekomst...

Inmiddels ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik heb afscheid genomen van een baan waar ik 12 jaar met plezier en succes gewerkt heb. Door stress en drukte in mijn leven en hoofd was de koek op (zie vorige blog). Na jaren lang Visual Merchandiser te zijn geweest vraag ik me af waar ik weer blij van wordt. OWNED BY, dat sowieso. Maar ik krijg nu ook de kans om verder te kijken. Wat heb ik altijd al leuk gevonden: Interieur, fotografie, trainingen geven. Er is juist veel te veel wat ik leuk vind om te gaan doen. Om wat meer structuur in mijn leven en toekomst te krijgen ben ik nu in gesprek met life/business coach, HELEEN MOES. Naast emotionele steun om dingen te verwerken wil ik ook graag naar de toekomst kijken. Nu is de kans! Ik kwam via Instagram in contact met Heleen en zij helpt mij inmiddels in kaart te brengen wat de volgende stappen zouden kunnen worden.

We begonnen met een intake gesprek om te kijken of het zou klikken. Ze zei al meteen een aantal goede dingen. Zoals dat ik sommige dingen die ik leuk vind gewoon als hobby zou moeten houden. Als je met alles wat je leuk vindt geld moet gaan verdienen heb je geen hobby meer die je ontspant. Het tweede gesprek was bij haar aan de keukentafel. Er lagen papier en stiften op tafel. Na ons eerste gesprek gaf zij aan graag te werken met het business canvas model om ideeën op papier te zetten. Ik hou er van, want er zit vaak zoveel in mijn hoofd dat ik soms de weg kwijt raak. Ik vertelde dat ik OWNED BY verder zou willen uitbreiden, maar ook het vak Visual Merchandising niet kan los laten. Hoe zou ik dat kunnen combineren, want is dat niet hetzelfde als taarten bakken en breien in één baan wil stoppen (taarten breien?). Dus we begonnen eerst met wat dingen op papier te zetten en van het één kwam het andere.... Er is een begin gemaakt naar een perfecte combinatie van mijn passies. Deze hou ik nog even geheim, maar ik hoop jullie snel meer te vertellen. De tussenstappen missen nu nog en daar zijn we aan gaan werken. 


foto: Linda Baart, Tommy Hilfigerstore PC Hooftstraat, Amsterdam


Wat Heleen doet? Zorgen voor meer rust en richting voor OWNED BY en grip op de chaos in mijn hoofd. De ene sessie bepalen we een doel en zet ik zelf het stappenplan in elkaar. De andere keer heb ik zoveel in mijn hoofd dat Heleen me handvaten geeft om rust en overzicht te creëren.  Om mijn einddoel te gaan bereiken beginnen we bij het begin. OWNED BY verbeteren: we pakken een stapel post-its om de chaos in mijn hoofd op orde te brengen. Ik schrijf alles op wat er in me op komt. Daarna bepaalde ik de prioriteiten. Nummer 1 was mijn website verbeteren (check). Twee de nieuwsbrieven plannen (check), de feestdagen komen er aan dus voorbereiding is belangrijk. Zo kwam er een duidelijke TO DO lijst in beeld en had ik weer wat structuur in wat ik moest doen. Ik gebruik deze methode nu steeds voor meer rust.

Afgelopen keer had ik al wat van mijn lijstje kunnen afstrepen en konden we een stap verder. Vanaf het begin van OWNED BY ben ik benaderd door webshops en winkels om er mijn spullen kunnen te verkopen. In de eerste twee weken waren het er al 6. Door mijn drukke baan was mijn Customer Service richting mijn wholesale klanten niet goed (eigenlijk heel slecht). Men kocht in, ik huurde een plek of had producten op concessie basis. De ene keer liep dat goed en de andere keer niet, maar ik kon niet ontdekken waarom niet. Ik had weinig contact en wist dus ook niet waar iets bijvoorbeeld niet werkte en kon niet altijd de voorraad bijvullen. Iets om aan te gaan werken om deze fouten in de toekomst niet meer te maken. Tijdens een Masterclass Marketing bij SheFactory (hierover volgende keer meer) leerde ik dat je de ideale klant in gedachte moet houden bij je "communicatie" naar je particulieren klanten. Waarom niet niet hetzelfde bij mijn Wholesale klanten.... "In welk type winkels verkoop in het beste". Dat is waar ik nu mee bezig ben. Heleen helpt me deze route uit te stippelen. In mijn omgeving zitten veel mensen met een eigen bedrijf, maar advies krijg ik ook graag van een buitenstaander die ook enthousiast wordt van mijn plannen en idee
ën. 


foto: website Heleen Moes www.heleenmoes.nl


Door mijn gesprekken met Heleen kom ik achter dingen die ik zelf niet had verzonnen. Ze stelt de juiste vragen en voelt goed aan wat ik nodig heb. Nadat we in de eerste sessie het doel bepaald hebben door een paar passies te combineren,  zijn we nu bezig met een stappenplan er naar toe. Soms ga ik een stap terug, soms slaan ik stappen over. Het is fijn om dit niet met een bekende te doen, maar juist iemand die je niet kent. Is het daarom onpersoonlijk en zakelijk? Verre van dat! Juist nu heb ik dit even nodig om de volgende stappen te kunnen maken. 

Volgende keer vertel ik meer over hoe ik voor Owned by een duidelijk Marketingplan heb gemaakt....

 

© 2014 - 2017 OWNED BY | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.