De uitstraling van Owned By

Om Owned by wat duidelijker voor mezelf op de kaart te zetten volgde ik een Marketing Masterclass bij She Factory, een Online Marketing bureau voor vrouwen. Ga ik je nu alles vertellen wat ik geleerd heb? Nee, want je kan het beste horen van de experts, Joke en Marianne zelf. Wel ga ik je vertellen wat ik er uitgehaald heb om het beste uit Owned by te halen.

Geen idee

Op online marketing gebied deed ik maar wat. Ik zette om de zoveel dagen wat op Instagram en soms Facebook, maar er zat geen structuur in. Ja, ik gebruikte steeds dezelfde filter en kleuren waardoor mijn feed wel echt bij mij paste. Er was alleen geen duidelijk plan: wanneer post ik wat, hoeveel keer moet ik iets posten voordat het opgepakt wordt door de klant? Ik had echt geen idee. De masterclass kwam dus als geroepen….

Kern van je bedrijf

Ik schreef me pas op het laatste moment in na een bericht in de besloten Facebook groep “Ambitieuze meisjes”. De volgende dag zat ik aan tafel met 3 andere meiden, Joke en Marianne bij Kroast in Amersfoort. Door de kleine groep kon je makkelijk vragen stellen en leerde ik ook van de ervaringen van de andere in de groep. We zouden die dag een stappenplan doorlopen en eindigen met een Marketing content kalender. We hebben het voornamelijk over Online Marketing, maar daarvoor begin je met de kern van je bedrijf. Wie ben jij en wie is Owned by.

Uitdagingen
We gaan opzoek naar mijn kwaliteiten en uitdagingen. Daarna de uitdagingen binnen Owned by. Hoe zien mensen Owned by en hoe zou ik willen dat men Owned by zouden zien. Wie is nu mijn ideale klant en tegen wie heb ik het als ik iets plaats op bijvoorbeeld Social Media. Tijdens mijn baan als Visual Merchandiser had ik natuurlijk ook te maken met Marketing en non-verbale communicatie met de klant. Heel veel kwam me  daarom al bekent voor, maar het was heel fijn om weer even een TO DO lijstje te hebben.

Uitstraling

Er kwam steeds een duidelijker beeld van “wie” Owned by nu eigelijk is en wat ik wil uitstralen. Ik heb geleerd hoe ik het beste campagnes en content kan plannen en hoe ik mijn zichtbaarheid van mijn webshop kan vergroten. Ze geven niet alleen Masterclasses maar kunnen ook met je mee kijken in je gemaakte Social media content kalender, je SEO op je website en je overall look en feel van je merk. Het is dus zeker zo dat, zodra ik alles wat betreft Owned by op een rijtje heb, nog een keer bij ze aanklop…

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *